X-Men 2: Wolverine's Revenge
Gyakran történik meg mostanában az egyes médiumokról más perifériákra való adaptáció. Parker Péter barátunk például már nem csupán képregényben, illetve filmen, de igazi, vérpezsdítő verekedős gamma képében is eregeti hálóit, aztán volt egy - igen gyenge - Bőregér-szimulátorunk, s most, hogy a híres/hírhedt "Betekintés egy nem hétköznapi mutáns hétköznapjaiba" képregénysorozat, azaz az X-men mítosz új filmadaptációval bővül, végre kedvenc PC-nkre is megkapjuk a magunkét. Bár tudni még nem lehet túl sokat belőle, de elég ez ahhoz, hogy a kedélyeket fokozandó rátokzúdítsunk némi infómorzsát...tessék figyuszkálni, mert akinek van némi érdekeltsége az X-men ügyben - netán maga is az -, az nemsokára kellemes perceket fog megélni!
A kanadai Weapon-X kutatóközpontban ébredünk fel Wolverine-ként a 60-as évek végén, nem sokkal az után, hogy testünkbe ültették az adamantium csontvázat, majd rengeteg edzés után, s egy frissítő agymosást követően emlékek nélkül ébredjünk a laborban. Mint azt minden X-men fan tudja, Wolverine sem épp a nyugis természetéről híres, így rögtön ébredését követően laza kis őrjöngésbe kezd - természetesen már irányításunk alatt -, s megölve szinte mindenkit a központban, mint a leendő leghíresebb mutáns lép a szabad levegőre. Alkotói Logant egy élő fegyvernek tervezték, de elszámították magukat az egyéni tudatot illetően, hisz nem gondolták volna, hogy a tökéletesre formált gyilkológép majd ellenük fordul. Ezt követően a kép gyors előretekerésbe kezd, s meg sem áll egészen jelenünkig, mikor is Logan épp megtudja, hogy egy iszonyú - "Shiva" nevű - vírust rejt a teste, amolyan élő-bombát, mely ha felrobban, akkor neki kampec - természetesen. Ígyhát szegény Farkas barátunknak 48 órája marad, hogy megtalálja az ellenszert, s Rouge, Beast és Professor X segedelmével eljusson egészen a kezdetekhez, azaz a Weapon X kutatóközpontba, hogy ott meglelje a "gyógymódot". Wolverine-t irányítva mászkálhatunk majd mutáns vadászokkal teli erdőben, kihalt városban, de a laborok őrségével is meg kell küzdenünk, hogy megleljük az ellenszert. Persze sokan lesznek velünk/ellenünk: Beast és Professor X, valamint Colossus nyújtják segítő kezüket, ha baj van, míg Sabretooth, Juggernauth és Magneto lefele próbálnak lökni a szakadékba. Szép tőlük.
Mint mutáns, természetesen speckó képességekkel is rendesen el leszünk látva, s bár Wolverine-nek elvileg köze sincs például a hőérzékeléshez, avagy a röntgenszemekhez, mégis, a fejlesztők jóvoltából ilyesmikbe is belekóstolhatunk kalandjaink során, így növelendő az osonkodós játékmenet fílingjét. Ezek alapján a lábnyomokat fogjuk érzékelni hőlátásunkkal, megérezzük majd a többi mutáns és egyes ellenfelek jelenlétét, továbbá egy speciális képességnek köszönhetően meg bele is láthatunk a tárgyakba, s bár valóságalapja ezeknek az ötleteknek nincs, és így talán már egész más mutánst kaptunk, melynek köze sincs a képregény és a filmek főszereplőjéhez, azért azt mondom, várjuk ki a végét. Ezen osonkodós játékmenet kiaknázása azért is lesz móka, mivel sokkal nagyobb esélyünk lesz felderíteni a terepet, megismerni a környezetünket. A kanadai pálya havas területeit, avagy a Weapon X "gyár" egyes részeit is behatóbban tudjuk majd vizslatás tárgyává tenni, többek között. A képességeink a küzdelmek során rendesen gyarapodnak. Ez azt jelenti, hogy szépen megnyílnak "harci szintjeink", s ahogy egy harci szintet elértünk, úgy egyre jobb és hatásosabb bónuszokhoz jutunk, amolyan hiperdurva támadásokhoz, melyekkel már nem csupán egy, de egész rakat ellenfelet is képesek leszünk ártalmatlanná tenni. Farkas koma pedig - hogy, hogy nem - egy modern kori szamurájra hasonlít leginkább. Mozdulatsorai nem csupán ütésekből, rúgásokból és lábsöprésekből állnak, de használhatjuk majd mutáns-képességeit is, sőt, fejlődésünkkel egyenes arányban tanulhatunk meg egyre több és hatásosabb kombót, hogy igazán halálos fegyverekké váljunk.
Extramák számunkra az is, hogy a szokásosnál mélyebben túrhatunk bele főhősünk - úgymond - lelki világába, és a filmekhez képest kilóméterekkel mélyebbre áshatunk Logan élettörténetébe. Értem ezen azt, hogy a Larry Hama által megalkotott történet még a megrögzött X-men fanatikusoknak is elegendő "homályos foltot" húzogat azon a bizonyos mézesmadzagon, hogy teljes érdeklődéssel, és ne ásítozva kelljen végigjátszani a játékot, meg persze, hogy utána még párszor nekikezdjen az ember ismét.
Kissé elszomorít azonban, hogy a játék egyenes átirata lesz az Xbox-os verziónak. Nem mintha akkora rasszista lennék, csupán ha már PC-re megjelenik egy játék, akkor ugyanmá’, hadd használjuk ki az esetlegesen a gépünkben ficegő Radeon 9700-ast, avagy GF FX-et! Azért mégiscsak kapunk néhány "csak PC-s" ajándékot, úgymint - most egy kis szakzsargon következik - Mip Bias, Mip Filter, Mag Filter, Min Filter, melyek - nevükből is láthatóan - leginkább szűrők, s a képminőséget hivatottak javítani. Ez az egyenes átirat magával vonzza a hasonló esetek rákfenéit is, úgymint az irányítás. Esetünkben ez a Spider-Man: The Movie Game hasonló stílusú verekedős gamma irányításának kissé átdogozott változatát jelenti, s hogy ez kinek hogy jött be, az már más kérdés.
Ennyit erről...Úgy tűnik ismét egy konzol átirattal kell, hogy beérjük, de remélhetőleg a szokottnál jobb grafikával és irányítással, melyet már alapból fűszerez az X-men fíling. Ha másért nem, legalább ezért érdemes lesz kipróbálni, aki pedig megszállott, az bizonyára jól fog szórakozni vele. Már kíváncsian várom Logan speckó képességeinek használatát, és a kombók kipróbálását. Szinte beleőrülök, hogy bárány lelkem végre Farkasbőrbe bújhasson, és apríthassam azokat a gonosz mutánsbácsikat! Remélem Ti is. |